
Na konci tématu bys měl/a…
- mít představu o tom, kolik zhruba lidí odešlo v době komunistické diktatury do emigrace a kolik jich na hranicích zahynulo;
- umět vyhledat příběhy lidí, kteří zahynuli na hranicích;
- uvést příklady důvodů, které měli lidé k emigraci, a příklady toho, co jim emigrace vzala.
Učíme se tím také…
- vyprávět příběhy o minulosti, a přitom si uvědomovat, že existují různé verze těchto příběhů;
- uvádět zdroje, z nichž vychází a posuzovat důvěryhodnost těchto zdrojů;
- brát si poučení z minulosti, ale nesoudit ji ukvapeně.
Zdroje a úkoly:
Prozkoumej interaktivní mapu.
Přečti si některé portréty usmrcených a vyprávěj je spolužákům.
Nakresli t-diagram pro a proti emigraci.
Sleduj dokumentární film Emigranti (Příběhy 20. století) a doplň svůj t-diagram.
Viz prezentaci.